Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Sigtunahöjden registrerades 1990-06-27 Föreningen är ett privatbostadsföretag, en s.k. äkta bostadsrättsförening. Föreningen har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att i föreningens hus upplåta bostadslägenheter under nyttjanderätt och utan tidsbegränsning.

Föreningen äger fastigheten Sigtuna 2:166 med gatuadressen Rektor Cullbergs väg 5 A-B och 7 A-C i Sigtuna kommun. Byggnaderna är uppförda 1927 och består av 2 flerbostadshus, Gymnastiken i 2 våningar och källare resp. Skolan i tre våningar och suterräng. Byggnaderna byggdes om till bostäder 1998. Marken är friköpt.

Föreningen upplåter 19 lägenheter med bostadsrätt.
2 rum och kök 1 st 62 m2
3 rum och kök 5 st 404 m2
4 rum och kök 11 st 1 170 m2
5 rum och kök 2 st 240 m2
Parkeringsplatser 19 st
Total bostadsarea uppgår till 1 876 m2
Total tomtarea uppgår till 3 756 m2

Stort eget låsbart källarförråd och tillgång till gemensamt cykelförråd, hobbylokal samt gemensam välutrustad modern tvättstuga som har två Miele tvättmaskiner, en Miele torktumlare, ett torkskåp, en el-mangel och ett strykjärn. (Lätt att få tid)
I flygelbyggnaden finns en gästlägenhet, som man för en billig penning kan boka för övernattande gäster, som blir kvar några dagar (max en vecka). I gästlägenheten finns en dubbelsäng med möjlighet till barnsängar samt duschrum och ett litet pentry.
Alla bostadsrättshavare har tillgång till den gemensamma trädgården med trädgårdsgrupper,och grillplatser.

Ingen skötselplikt i Brf.

Fastigheten är fullvärdesförsäkrad i Bostadsrätterna.

Byggnadernas uppvärmning är vattenburen fjärrvärme. Föreningen är medlem i samfälligheterna GA.5 och GA.6.

Förvaltningen sköts av Mediator, Per-Anders Forsgren, Box 3080, 750 03 UPPSALA,
018-13 14 50, fax 018-69 23 20
Överlåtelseavgift: 2,5% av gällande prisbasbelopp betalas av köparen. Pantsättningsavgift: 1% av gällande prisbasbelopp.
Föreningen accepterar ej juridisk person som medlem